Bad och lek

Harnäsbadet Harnäsbadet Harnäsbadet

Bad och lek i Harnäsbadet och på Fjärran Höjder

Ett skönt avbrott i sommarhockeyskolans tränings- och matchschema är när vi åker och badar med eleverna. Det ena badet sker isamband med utflykten till Furuviksparken. Vi avslutar dagen med bad vid Harnäsbadet alldeles intill Furuviksparken.

Harnäsbadet har funnits i många år och är alltid lika populärt. Det finns såväl sandstrand som brygga och hopptorn.

Vi avslutar kvällen innan hemfärd med att ha en grillafton tillsammans.

Om Harnäsbadet och Fjärran Höjder

Harnäsbadet är ett föreningsskött insjöbad med trampoliner på en och tre meter, hopptorn upp till 10 meter, beachvolleybollplan och stora gräsytor för solning och lek. Kiosk med godis, läsk, glass, kaffe och smörgås. Grillplats. Harnäs-Skutskärs Simsällskaps eget bad som drivs av simmare, föräldrar och ledare i sjön Trösken i Furuvik.

Fjärran Höjderbadet – Tropicanaland är en komplett badanläggning i centrala Gävle som har öppet 365 dagar om året. Bada och simma i Fjärrans badlandskap och 25-metersbassäng med hopptorn. Kom och må bra i deras härliga relax-spa-avdelning. De erbjuder gruppträning i både vatten och gymnastiksal. I gymmet tränar du själv eller får hjälp av instruktörer.

Läs mer om Fjärran Höjder på http://www.fjarranhojderbadet.se/

Relaterad Information