KURSTIDER

Tidigare års succé fortsätter i Gavlerinken Arena med Brynäs IF Sommarhockeyskola 2024 som går veckorna 30 och 31 för ungdomar födda 2009 t o m 2013.

OBS! Kom ihåg att veckorna går Söndag till och med Lördag.

DAGSCHEMA (tre ispass per dag)

Söndag: Inskrivning och installation med introduktionspass på is.
Måndag - Fredag: Tre ispass per dag och internmatcher två gånger under veckan. Teori, fys, taktik, materialkunskap, teknik och mental träning står även på schemat.
Lördag: Avslutningsdag med matcher.

Kvällarna: är en mycket viktig del av totalupplevelsen. Förutom gruppaktiviteter står bland annat en gemensam Furuvikskväll på kvällschemat.

Proffs och A-lagsspelare: är en annan viktig del av upplevelsen. Vi kommer att ha A-lagspelare med på is under några träningspass. Under veckan dyker även ett par NHL-proffs upp.

MÅLVAKTSSKOLAN

Paralellt med hockeyskolan kör vi en speciell målvaktsskola.

Vi koncentrerar oss på:

• » Skridskoåkning (förflyttningar)
  • » Räddningar och parader
  • » Grundspel som passar din stil
  • » Modernt målvaktsspel

För att kunna genomföra detta är klubbens målvaktstränare Per-Erik "Pekka" Alcén med målvakterna vid ett ispass per dag. Därutöver ordnas ett speciellt ispass per vecka för bara målvakter. Sammanlagt har målvaktstränaren hand om sex ispass per grupp och vecka.

Brynäs IF = Bra utbildade och tekniska målvakter

CAMPING

Vi erbjuder även en camping för medföljande vårdnadshavare. Campingen är belägen på Sätravallens gräsplaner några hundra meter ifrån Gavlerinken Arena. Anmälan till camping görs separat efter att ni blivit antagna till sommarhockeyskolan.

Betalning sker på plats vid ankomst i sommar.

SOMMARSTADEN GÄVLE

SEMESTER

Gävle erbjuder alla typer av semesterboende. Ute vid havet finns Engesbergs camping och stugby. Vid Furuviksparken ligger Furuvikscamping. Gävles vackra vandrarhem ligger mitt i Gamla Gefle. Hotell finns både centralt och i utkanterna av Gävle. Möjligheten finns även att campa i direkt ankytning till Gavlerinken Arena.

RESA

Det är enkelt att ta sig till Gävle! E4:n både från norr och söder går förbi Gävle. Kommer du väster ifrån så går E16 (f.d. Riksväg 80) till Gävle. Anländer Du som elev med tåg eller buss erbjuder vi Dig möjligheten att bli upphämtad direkt vid stationen. Ring oss och boka hämtning.

TURISTBYRÅN

Brynäs Sommarhockeyskola sker i nära samarbete med Gävle Turistbyrå. Kontakta dem för mer information kring Gävle och Gästrikland. 026-17 71 17 eller besök www.gavle.se.

HOCKEYSKOLANS ANLÄGGNINGAR

GAVLERINKEN ARENA

Gavlerinken Arena ligger uppe på Sätraåsen i Gävle och är till vardags hemmaarena för Brynäs IF i SHL. Med sina två ishallar varav A-hallen har en publikkapacitet på 8300 åskådare är den perfekt för en sommarhockeyskola.

RESTAURANGEN

I Gavlerinken Arena ligger den nya Skybaren på våning tre, där vi äter samtliga måltider under hockeyskolan. I arenan ligger även föreningens egen restaurang, Restaurang Arena, där bl a föräldrar och andra besökare kan avnjuta dagens lunchbuffé. Restaurangen tar 350 personer, så det finns gott om plats.

PROLYMPIA

Är vårt internat som ligger på fem minuters gångväg från Gavlerinken Arena. Här bor samtliga elever tillsammans med tränare och ledare. Vi tillhandahåller säng och madrass.